Tematikus óra: egy kis ülés

Egy kis ülés

Az első sorozat nagy része ülőgyakorlatokból és előrehajlásból áll. Egy egészen egyszerűnek tűnő póz, a dandászana (nyújtott ülés) az astangában lévő ülőgyakorlatok alapja, ha ebben jó a légzés és a bandha, a többi már szinte jön magától, csak idő kérdése. Most pénteken új szemszögből járjuk körbe az ülőgyakorlatokat és vinyászáikat. Egyrészt elemezzük az ászanákat és módosításaikat, de a legfontosabb most is az áramlás és a gördülékenység megtartása lesz.

Nincs felesleges mozdulat

A gyakorlásba időről időre beszivárognak olyan elemek is, amelyekre nincs szükséged. Gyakori eset, hogy eleinte tényleg ki kell igazítanod a lábfej helyzetét, de egy idő után már nincs erre szükség, mégis megmaradnak ezek a mozdulatok a gyakorlásban. Külső szemmel úgy tűnhet, hogy befelé figyelsz, de ha csak a testtel vagy elfoglalva, akkor éppen a lényeg veszik el. Most pénteken egyben részletezzük és egyszerűsítjük ezeket az ászanákat. Felesleges mozdulatok és plusz légzések nélkül a gyakorlás élménye sokkal intenzívebb lesz, létrejön egy olyan fókusz, ami behúzza a figyelmet, kikapcsolja a gondolkodást.  A többi meg jön magától.

featured_ules

Tematikus Astanga jóga
Mandala Jóga Liget, péntek (jan. 23.) 17.45-19.15
A jan 23-i alkalmat Gyöngyvér tartja

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s