A jóga egy könnyű séta

Fókuszban az áramlás

Az astanga első sorozata a legtöbb kezdő gyakorló számára fizikailag komoly kihívást jelent. Az első néhány hónap izzadással, lábremegéssel, kapkodó légzéssel telik, ami a túlzott erőfeszítés jele. Pedig helyesen, türelemmel gyakorolva, fokozatosan építve fel a sorozatot mindenki számára puha, áramló mozgás lehet az astanga.

Hogyan lesz a gyakorlás olyan, mint egy könnyű séta?

Minden gyakorlást kezdj légzéssel: a nyitómantra után állásban rögzítsd a tekintetet, a nyelvhegyet és a múla bandhát, majd kezdj el lassan, mélyen lélegezni. Ne legyen feszültség a testben, a torokban, a nyelvben, és kövesd teljes figyelmeddel a levegő áramlását. Szívd finoman fölfelé a múla bandhát, befelé és fölfelé a köldököt, anélkül, hogy a gerinc vagy váll megmozdulna, majd kilégzéssel puhán préseld az alhasból a levegőt. Szánj a légzés figyelésére egy-két percet, majd amikor úgy érzed, hogy itt az ideje, belégzéssel emeld a karod és kezdd meg a gyakorlást. Engedd, hogy ugyanez a légzés vezesse a mozgást, igyekezz kerülni minden feszültséget, törést, lendületet.

Törekedj arra, hogy megőrízd ezt az attitűdöt az egész gyakorlás alatt. És ha itt már megy, akkor az élet minden más területén is…

featured_aramlas

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s