A harmadik az új második?

Amikor elkezdtem astangázni kicsit úgy éreztem, hogy egy underground mozgalomhoz csatlakozom. Kis termekben voltak az órák, páran voltunk csak, és még a jógás ismerőseim közül is kevesen tudták, hogy mi is az az astanga. Most már minden sarkon van egy jógastúdió és minden másodikban oktatnak astangát (is). Kino MacGregor, David Swenson és más astanga ikonok videóit ismeri a jógások nagy része.

Az első órám után az is hihetetlen volt, hogy eljutok az első sorozat végére, a harmadikról álmodni sem mertem. Most, ahogy a harmadik elején járok már nem látom olyan misztikusnak ezt a sorozatot (sem). Egyre többen gyakorolnak astangát, így nem meglepő, hogy egyre több a haladó gyakorló is. Már minden órán vannak, akik másodikat gyakorolnak, könnyedén, természetesen. Most a harmadik sorozatot övezi a misztikum, valószínű ezt sem sokáig.

Nancy Gilgoff szerint

Nancy szerint az első és a második sorozat között nem kell sokat várni, viszont a második és a harmadik sorozat elsajátítása között többnyire évek telnek el. Sok idő kell, amíg az alapok megszilárdulnak, amíg az első két sorozat mindennapi gyakorlása könnyed és kényelmes.

Kino MacGregor szerint

kino

Kino MacGregor / kinoyoga – Instagram

 

Kino szerint a harmadik sorozatot akkor érdemes elkezdened, ha 5 évig, napi szinten gyakorlod a másodikat, ha a gyakorlás feltölt és nem fáraszt. Akkor kezdd el, ha a kulcsfontosságú pózok már könnyedén mennek, például a hátrahajlások elég mélyek. A legfontosabb mégis a mester-tanítvány kapcsolat, kell egy tanár, aki végigvezet és segít az úton. Sokan elkezdik a harmadik sorozatot, viszont kevesekben van meg az a kitartás, hogy heti négyszer gyakorolják, éveken át. Enélkül pedig az egész csak az egó hizlalására elegendő. [1]

David Garrigues szerint

Szerinte 1000 (teljes) első sorozat és 1000 (teljes) második sorozat után állsz készen a harmadik elkezdésére, ami a sorozatok tanulási idejével együtt 7-8 évnyi gyakorlást jelent. Fontos, hogy a sorozatok legfontosabb ászanái könnyedén menjenek, például az ékapáda sirsászana (láb a fej mögé), de még fontosabbak az alapok. Hiába fejlődsz gyorsan az astangában, ha nem jók az alapok eljön az a pont, amikor drasztikusan lelassul a fejlődés. Ilyenkor vissza kell menni a gyakorlás alapjaihoz: ha nem jó a csaturangád, akkor a kartámaszok sem fognak menni, ha a hátrahajlásokat elnagyolod, akkor a haladó sorozatokban el fogsz akadni. [2]

Ez a harmadik egyik szépsége: a leglátványosabb ászanák vezetnek vissza a legegyszerűbbekhez.

[1]  http://www.kinoyoga.com/the-lesson-of-third-series-burning-through-ego-pride/
[2]  http://davidgarrigues.com/blog/?p=2145

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s