Lebegés a vinyászában

A legtöbben az erőkifejtést igénylő gyakorlatokat, lendítéseket automatikusan légzésbenntartással vagy erőteljes kilégzéssel végzik, azonban így elvesztik a gyakorlás könnyedségét, légiességét.

ger_majur copy

Az astanga vinyásza rendszerben minden felfelé irányuló mozgást erős uddijána bandhával és belégzéssel végzünk. Ez igaz a vinyászákban az előre és hátrugrásra éppúgy, mint az ászanák átvezetésénél például a csakrászanára (hátrabukfencre). A bakászanából (varjúpóz) való hátraugrás is így könnyíthető: kilégzéssel kissé dőlj előrébb, mintha kézenállásba akarnád feltolni magad, majd belégzéssel és bandhával emeld egy centire a térdeket és erőteljesen told a kezeket a talajba, miközben nyútsd ki a lábakat rézsút felfelé. A belégzés végével egy pillanatra igyekezz megállni és megtartani a levegőben a testet, majd amikor elindul lefelé lélegezz ki és a karok erejét használva minél lassabban és puhábban engedd le magad csaturanga dandászanába (fekvőtámasz).

A belégzés mindig erős hasbeszívással jár együtt, ezért úgy is mondják, hogy a bandha tartja a testet a levegőben. Így a gyakorlás puha, folyamatos és könnyed lesz, mintha a test csak lebegne a talaj fölött.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s